Autor: Florentina POPAEditura: CUGETAREACod ISSN: 1221-4876, pp. 175-184 Rezumat: Interviul este tipul de material jurnalistic în care are loc o dublă interacţiune: intervievator – intervievat – ascultători. În cadrul dialogului intervievatorul se substituie publicului ascultător, iar întrebările reprezintă potenţialele întrebări pe care aceştia le-ar fi pus dacă ar fi posibil. Redactorul devine astfel un receptaculul lacunelor informaţionale ale publicului ţintă. Dacă privim întrebarea ca pe o lacună în cunoştinţele emiţătorului sau, în acest caz, mai degrabă ca pe o oglindă în care privim lumea prin ochii intervievatului, răspunsul poate determina o altă perspectivă asupra realităţii şi influenţa asupra receptorului este de a crea noi interpretanţi sau de modificare a celor existenţi. Din punct de vedere epistemic într-un astfel de interviu cei doi poli, emiţătorul şi receptorul, îşi compară opiniile. Rolul întrebărilor nu este numai acela de a completa lacune ci şi de a compara opinia ta cu a altuia, de a empatiza cu intervievatul. Strategia interviului determină vectorialitatea argumentativă. Cuvinte cheie : interviu, strategie, directie argumentativa, intrebare, ascultator.
|
Mise à jour le Samedi, 17 Septembre 2011 07:05 |
Interviul in mass media. Strategii ale discursului |